1928
do góry
1930
wyniki
VIII Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski, 16-26.06.1929
wyniki
1. Adam Potocki / Austro-Daimler 74,75 pkt
2) St. Szwarcsztajn / Bugatti 66,50 pkt.
3) Zawidowski / Austro-Daimler 64,25 pkt.
4) Wł. Strakacz / Austro-Daimler 51,25 pkt.
5) Vermirovsky (Czechosłow.) / Tatra 47,50
6) Bojanovsky (Czechosł,) / Tatra 46.-
7) Chovanec (Czechosł.) / Tatra 44,50.
8) Kredl (Czechosł.) / Praga-Piccolo 42,25
9) Jerzy Widawski / Austro Daimler 37,45
10) Dzierliński / Citroen 36,20.
11) An. Suldovsky (Czech.) / Praga-Alfa 30,75
12) Jan Ripper / Tatra 28,25.
13) Mjr. Stohanzl (Flieger) Czechosł. / Zbrojovka 21,--
14) Siroucek (Czechosł.) / Praga-Mignon 17,75
15) Mamula (Czechosł.) / Zbrojovka 10,
16) Wit. Rychter / Tatra 7,75 pkt.
Punkty ujemne otrzymały wozy następuj?ce:
17) J. Heusler (Czechosł.) / Praga-Grand -5.25 pkt.
18) K. Divisek (Czechosł.) / Zbrojovka -28.--
19) Uleniecki / Durant -50
20) Haebler (Niemcy) / Maybach -1489
21) Wiera Zahradnik (Czechosł.) / Laurin Clement -1528.75
22) Maurycy Potocki / Austro Daimler -1696.-
Poza konkursem:
Zawadzki / Tatra
Strzelecki / Citroen
Kolaczkowski / Zbrojovka
Trasa
Warszawa -
Lwów -
Nowy Sącz -
Opava (Czechosłowacja) -
Praga (Czechosłowacja) -
Hirschberg (Niemcy, obecnie Jelenia Góra) -
Liegnitz (Niemcy, obecnie Legnica) -
Glogau (Niemcy, obecnie Głogów) -
Poznań -
Warszawa
3100 km.
Zgłoszenia
1 bar. Achim Haebler Niemcy Maybach 5740 ccm
2 Jaroslav Hausler Czechosłowacja Praga Grand 3580 ccm
3 Adam hr. Potocki Austro Daimler 3000 ccm
4 Edward Zawidowski Austro Daimler 3000 ccm
5 Jerzy Widawski Austro Daimler 3000 ccm
6 Maurycy hr. Potocki Austro Daimler 2990 ccm
7 Władysław Strakacz Austro Daimler 3000 ccm
8 Wacław Uleniecki Durant 55 2770 ccm
9 Jan Sirucek Czechosłowacja Praga Mignon 2640 ccm
10 Euzebjusz Dzierliński Citroen 2440 ccm
11 Stefan Zawadzki Tatra 6 2310 ccm
12 Stanisław Szwarcstein Bugatti 2300 ccm
14 Wiera Zachradnik Czechosłowacja Laurin Klement 1800 ccm
15 Jan Ripper Tatra 4 1680 ccm
16 Józef Vermirovsky Czechosłowacja Tatra 4 1680 ccm
17 Franciszek Hovanec Czechosłowacja Tatra 4 1680 ccm
18 Władysław Bojanowski Tatra 4 1680 ccm
19 Antoni Suldovsky Czechosłowacja Praga Alfa 1490 ccm
20 Witold Rychter Tatra 2 1100 ccm
21 Karol Diwizek Czechosłowacja Zbrojovka 1000 ccm
22 Flieger Czechosłowacja Zbrojovka 1000 ccm
23 Józef Mamula Czechosłowacja Zbrojovka 1000 ccm
24 Wojciech Kołaczkowski Zbrojovka 1000 ccm
25 Teodor Kredl Czechosłowacja Praga Piccolo 990 ccm
26 Józef Strzelecki Citroen 2440 ccm
ADAM POTOCKI ZWYCIĘŻA
w VIII Raidzie Automobilklubu Polski
Wyniki raidu automobilowego
ogłoszone zostały wraz z klasyfikacj? ogóln?. Zwyciężył Adam Potocki na samochodzie
Austro-Daimler, uzyskuj?c ogółem 74,75 pkt. dodatnich. Punkty dodatnie otrzymali
pozatem następuj?cy kierowcy: 2) St. Szwarcsztajn na samochodzie Bugatti 66,50 pkt., 3) Zawidowski
na samochodzie Austro-Daimler 64,25 pkt., 4) Wł. Strakacz na samochodzie Austro-Daimler 51,25 pkt.,
5) Vermirovsky (Czechosłow.) - Tatra 47,50, 6) Bojanovsky (Czechosł,) - Tatra 46.-, 7) Chovanec (Czechosł.) - Tatra 44,50.
8) Kredl (Czechosł.) - Praga-Piccolo 42,25. 9) Jerzy Widawski - Austro Daimler 37,45, 10) Dzierliński - Citroen 36,20. 11) An. Suldovsky (Czech.) Praga-Alfa 30,75. 12) Jan Ripper - Tatra 28,25. 13) Mjr. Stohanzl (Flieger) Czechosł. Zbrojovka 21,--, 14) Siroucek (Czechosł.) - Praga-Mignon 17,75
15) Mamula (Czechosł.) Zbrojovka 10, 16) Wit. Rychter - Tatra 7,75 pkt.
Punkty ujemne otrzymały wozy następuj?ce: 17) J. Heusler (Czechosł.) na samochodzie Praga-Grand 5,25 pkt., 18) K. Divisek (Czechosł.) - Zbrojovka 28,--, 19) Uleniecki - Durant 50, 20) Haebler (Niemcy) - Maybach 1489, 21) Wiera Zahradnik (Czechosł.) 22) Maurycy Potocki - Austro Daimler 1696,-.
Poza konkursem skończyła raid Tatra Zawadzkiego, Citroen Strzeleckiego i Zbrojovka Kolaczkowskiego.
Nagrodę dla najlepszego zespołu wozów (3 maszyny) otrzymał team Tatry, puhar Autmobilklubu Polski dla zwycięzcy otrzymał Adam Potocki,
a nagrodę prezesa komisji sportowej inż. Regulskiego - zespół klubowy A.P.
Pozatem rozdano 23 nagrody.
[za: Przegl?d Sportowy nr. 37/1929]
(uwaga: pisownia słów puhar i raid zgodna z ówczesnymi regułami)
ADAM POTOCKI NA AUSTRO-DAIMLERZE
według wszelkiego prawdopodobieństwa zwyciężył w wielkim Raidzie
Automobilklubu Polski, dystansuj?c Szwarcsztajna i Zawidowskiego.
STANISŁAW SZWARCSZTAJN NA BUGATTIM
?wietny kierowca dzięki doskonałemu wynikowi na raidzie Automobilkubu ma
największ? szansę do zdobycia tytułu mistrza Polski.
[za: Przegl?d Sportowy nr. 35/1929]
tygodnik "Samochód", 1929.06.16 Nr37 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)
tygodnik "Samochód", 1929.06.23 Nr38 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)
tygodnik "Samochód", 1929.06.30 Nr39 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)
autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek