1928 do góry 1930 wyniki

VIII Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski, 16-26.06.1929

wyniki

 1. Adam Potocki                      / Austro-Daimler    74,75 pkt
 2) St. Szwarcsztajn                  / Bugatti           66,50 pkt.
 3) Zawidowski                        / Austro-Daimler    64,25 pkt.
 4) Wł. Strakacz                      / Austro-Daimler    51,25 pkt.
 5) Vermirovsky (Czechosłow.)         / Tatra             47,50
 6) Bojanovsky (Czechosł,)            / Tatra             46.-
 7) Chovanec (Czechosł.)              / Tatra             44,50.
 8) Kredl (Czechosł.)                 / Praga-Piccolo     42,25
 9) Jerzy Widawski                    / Austro Daimler    37,45
10) Dzierliński                       / Citroen           36,20. 
11) An. Suldovsky (Czech.)            / Praga-Alfa        30,75
12) Jan Ripper                        / Tatra             28,25. 
13) Mjr. Stohanzl (Flieger) Czechosł. / Zbrojovka         21,--
14) Siroucek (Czechosł.)              / Praga-Mignon      17,75 
15) Mamula (Czechosł.)                / Zbrojovka         10, 
16) Wit. Rychter                      / Tatra              7,75 pkt.
Punkty ujemne otrzymały wozy następuj?ce: 
17) J. Heusler (Czechosł.)            / Praga-Grand       -5.25 pkt.
18) K. Divisek (Czechosł.)            / Zbrojovka        -28.--
19) Uleniecki                         / Durant           -50
20) Haebler (Niemcy)                  / Maybach        -1489
21) Wiera Zahradnik (Czechosł.)       / Laurin Clement -1528.75
22) Maurycy Potocki                   / Austro Daimler -1696.-
Poza konkursem:
    Zawadzki                          / Tatra
    Strzelecki                        / Citroen
    Kolaczkowski                      / Zbrojovka

Trasa

Warszawa - 
Lwów - 
Nowy Sącz - 
Opava (Czechosłowacja) - 
Praga (Czechosłowacja) -
Hirschberg (Niemcy, obecnie Jelenia Góra) -
Liegnitz (Niemcy, obecnie Legnica) -
Glogau (Niemcy, obecnie Głogów) -
Poznań -
Warszawa
3100 km.


Zgłoszenia

 1  bar. Achim Haebler     Niemcy          Maybach         5740 ccm
 2  Jaroslav Hausler       Czechosłowacja  Praga Grand     3580 ccm
 3  Adam hr. Potocki                       Austro Daimler  3000 ccm
 4  Edward Zawidowski                      Austro Daimler  3000 ccm
 5  Jerzy Widawski                         Austro Daimler  3000 ccm
 6  Maurycy hr. Potocki                    Austro Daimler  2990 ccm
 7  Władysław Strakacz                     Austro Daimler  3000 ccm
 8  Wacław Uleniecki                       Durant 55       2770 ccm
 9  Jan Sirucek            Czechosłowacja  Praga Mignon    2640 ccm
10  Euzebjusz Dzierliński                  Citroen         2440 ccm
11  Stefan Zawadzki                        Tatra 6         2310 ccm
12  Stanisław Szwarcstein                  Bugatti         2300 ccm
14  Wiera Zachradnik       Czechosłowacja  Laurin Klement  1800 ccm
15  Jan Ripper                             Tatra 4         1680 ccm
16  Józef Vermirovsky      Czechosłowacja  Tatra 4         1680 ccm
17  Franciszek Hovanec     Czechosłowacja  Tatra 4         1680 ccm
18  Władysław Bojanowski                   Tatra 4         1680 ccm
19  Antoni Suldovsky       Czechosłowacja  Praga Alfa      1490 ccm
20  Witold Rychter                         Tatra 2         1100 ccm
21  Karol Diwizek          Czechosłowacja  Zbrojovka       1000 ccm
22  Flieger                Czechosłowacja  Zbrojovka       1000 ccm
23  Józef Mamula           Czechosłowacja  Zbrojovka       1000 ccm
24  Wojciech Kołaczkowski                  Zbrojovka       1000 ccm
25  Teodor Kredl           Czechosłowacja  Praga Piccolo   990 ccm
26  Józef Strzelecki                       Citroen         2440 ccm

ADAM POTOCKI ZWYCIĘŻA
w VIII Raidzie Automobilklubu Polski

Wyniki raidu automobilowego ogłoszone zostały wraz z klasyfikacj? ogóln?. Zwyciężył Adam Potocki na samochodzie Austro-Daimler, uzyskuj?c ogółem 74,75 pkt. dodatnich. Punkty dodatnie otrzymali pozatem następuj?cy kierowcy: 2) St. Szwarcsztajn na samochodzie Bugatti 66,50 pkt., 3) Zawidowski na samochodzie Austro-Daimler 64,25 pkt., 4) Wł. Strakacz na samochodzie Austro-Daimler 51,25 pkt., 5) Vermirovsky (Czechosłow.) - Tatra 47,50, 6) Bojanovsky (Czechosł,) - Tatra 46.-, 7) Chovanec (Czechosł.) - Tatra 44,50. 8) Kredl (Czechosł.) - Praga-Piccolo 42,25. 9) Jerzy Widawski - Austro Daimler 37,45, 10) Dzierliński - Citroen 36,20. 11) An. Suldovsky (Czech.) Praga-Alfa 30,75. 12) Jan Ripper - Tatra 28,25. 13) Mjr. Stohanzl (Flieger) Czechosł. Zbrojovka 21,--, 14) Siroucek (Czechosł.) - Praga-Mignon 17,75 15) Mamula (Czechosł.) Zbrojovka 10, 16) Wit. Rychter - Tatra 7,75 pkt. Punkty ujemne otrzymały wozy następuj?ce: 17) J. Heusler (Czechosł.) na samochodzie Praga-Grand 5,25 pkt., 18) K. Divisek (Czechosł.) - Zbrojovka 28,--, 19) Uleniecki - Durant 50, 20) Haebler (Niemcy) - Maybach 1489, 21) Wiera Zahradnik (Czechosł.) 22) Maurycy Potocki - Austro Daimler 1696,-. Poza konkursem skończyła raid Tatra Zawadzkiego, Citroen Strzeleckiego i Zbrojovka Kolaczkowskiego. Nagrodę dla najlepszego zespołu wozów (3 maszyny) otrzymał team Tatry, puhar Autmobilklubu Polski dla zwycięzcy otrzymał Adam Potocki, a nagrodę prezesa komisji sportowej inż. Regulskiego - zespół klubowy A.P. Pozatem rozdano 23 nagrody.

[za: Przegl?d Sportowy nr. 37/1929]
(uwaga: pisownia słów puhar i raid zgodna z ówczesnymi regułami)

ADAM POTOCKI NA AUSTRO-DAIMLERZE
według wszelkiego prawdopodobieństwa zwyciężył w wielkim Raidzie
Automobilklubu Polski, dystansuj?c Szwarcsztajna i Zawidowskiego.

STANISŁAW SZWARCSZTAJN NA BUGATTIM
?wietny kierowca dzięki doskonałemu wynikowi na raidzie Automobilkubu ma
największ? szansę do zdobycia tytułu mistrza Polski.

[za: Przegl?d Sportowy nr. 35/1929]

tygodnik "Samochód", 1929.06.16 Nr37 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)
tygodnik "Samochód", 1929.06.23 Nr38 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)
tygodnik "Samochód", 1929.06.30 Nr39 (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa)

autor strony: Grzegorz Chyła, współpraca: Janusz Szymanek, materiały: Marcin Blitek, Julian Obrocki, Grzegorz Chrzanowski, Jan Kostrzewa, Henryk Kuczyński, Mirosław Wojtan, Adam Turczyniak, Grzegorz Fronczyk, Marek Kaczmarek